18 September, 2018
vijf tips voor wireframes door UX-expert Jeroen Pets

Wireframes, hoe begin je eraan? Vijf stappen die je hierbij helpen!

Ontdek de waarde, het nut en de kracht van wireframes dankzij de vijf tips van UX-expert Jeroen Pets. Hoe ga je concreet aan de slag met je eerste wireframe? Lees het in dit artikel!

18 September, 2018
vijf tips voor wireframes door UX-expert Jeroen Pets

Wireframes, hoe begin je eraan? Vijf stappen die je hierbij helpen!

Ontdek de waarde, het nut en de kracht van wireframes dankzij de vijf tips van UX-expert Jeroen Pets. Hoe ga je concreet aan de slag met je eerste wireframe? Lees het in dit artikel!
12 September, 2018
stage bij RMDY

Voor de vroege beslissers: al 7 stageplaatsten beschikbaar voor het nieuwe academiejaar

5 September, 2018
partnership NSX en RMDY

Uniek partnership: RMDY slaat de handen in elkaar met scale-up NSX

RMDY en NSX gaan een duurzaam partnership aan om toekomstbestendige applicaties te bouwen. Wat dit partnership zo uniek maakt, lees je in dit artikel.
31 August, 2018
Samuel Debruyn tijdens Xamarin Dey Day

Het carrièrepad van Sam: van developer naar technical lead

Hoe je in recordtempo doorgroeit van developer tot technical lead? Samuel Debruyn doet het bij RMDY, lees het interview met Sam op onze blog!
18 July, 2018
BME magazijn

RMDY en BME willen logistieke productiviteit verhogen door nieuwste technologie

RMDY en logistiek dienstverlener BME slaan de handen in elkaar voor een innovatief onderzoek naar het gebruik van smart glasses bij orderpicken. In dit artikel lees je alles over dit partnership!
20 June, 2018
tandemrace als metafoor voor de samenwerking tussen UX en content

UX en content: tandemrace of solo demarrage?

Wat een tandemrace te maken heeft met UX en content? Contentstrateeg Mieke Scheirs maakt de vergelijking, lees er alles over in dit artikel.
13 June, 2018
The Next Web Conference 2018

Rode hesjes en onafgeleid werken

UX-expert Jeroen Pets ging naar The Next Web Conference 2018 en deelt zijn inzichten en ervaringen. Wat rode hesjes en onafgeleid werken hiermee te maken hebben? Ontdek het in dit artikel!
2 May, 2018
Bart van Hecke met Microsoft HoloLens

UX/UI voor AR/VR. Ofwel user experience en interfacing voor augmented en virtual reality.

Bart Van Hecke bespreekt in dit artikel zeven challenges en tips voor het creëren van een gebruiksvriendelijke user interface voor augmented reality en virtual reality toepassingen.
23 March, 2018

Google Analytics en GDPR: vechtscheiding tussen de EU en Google of valt het allemaal wel mee?

GDPR, we zijn zover. Op het moment dat ik dit blogbericht op digitaal papier zet, duurt het nog zo’n 60 dagen voordat de General Data Protection Regulation écht in voege […]
22 March, 2018
Microcopy, kleine woorden met een grote impact

Microcopy, kleine woorden met een grote impact

Je kent ze wel: die kleine woorden in een applicatie of op een website die ons onbewust door een proces leiden, duidelijkheid scheppen over een bepaalde actie of ons stiekem […]
9 March, 2018
Van UX'er tot developer bij onze klant TripWire Solutions

Van UX’er tot developer, een terugblik op een uitdagend project

Zo’n anderhalf jaar geleden startte ik als UX-consultant bij TripWire Solutions, nu bouw ik mee aan een innovatieve applicatie die het complex proces van datawarehousing vereenvoudigt. Dat je als consultant […]
1 March, 2018

Een creatieve burn-out: bullshit of herkenbaar?

Als UX-designer wordt er van mij verwacht dat ik concepten bedenk, ontwerpen creëer, kortom creatief ben. Maar wat als stress, druk en dagelijkse routine het overnemen, net wanneer je creatief […]
19 February, 2018
Structuur RMDY

Boeten we in op kwaliteit door onze focus over verschillende competenties te verspreiden?

RMDY is een jonge onderneming die digitale customer experiences bouwt, van mobiele applicaties en websites tot storytelling, user interface design, user experience design en augmented & virtual reality. Van concept […]
9 February, 2018
boekreview nooit meer te druk van Tony Crabbe

Nooit meer te druk

Vanmorgen werd ik wakker, spontaan piekerde ik over het werk. Er zijn immers nog wat losse eindjes waarop ik antwoorden dien te formuleren. En zoals altijd, dringt de tijd. Ik […]
30 January, 2018

Vinger aan de pols bij onze front-end consultant Florian

Sinds een half jaar werkt Florian, één van onze front-end consultants, in de Digital Hub van Sanoma. Samen met de andere teamleden beheert hij er alle Belgische Sanomawebsites. Verbeteringen, bugfixing, […]
18 January, 2018
User experience in 2018

User experience in 2018

2018 is al even onderweg. Ik grijp de start van het nieuwe jaar nog even aan om wat professionele voorspellingen te doen. Denken we dit jaar al na over UX […]
12 January, 2018

Met contentstrategie heb ik mijn communicatie op een rijtje? Think again, aanpak is minstens zo belangrijk!

Als contentstrateeg kom ik regelmatig in contact met de pijnpunten van bedrijven op vlak van communicatie. De wil is er, maar de uitvoering blijft uit. Een gebrek aan strategie is […]
14 December, 2017
UX-strateeg als spilfiguur tussen business, developers, designers en users

De UX-strateeg als spilfiguur tussen business, developers, designers en users

Developers bouwen toepassingen gebaseerd op user stories, die op hun beurt gebaseerd zijn op de vereisten van product owners en managers. Maar vaak vergeten bedrijven rekening te houden met de […]
1 December, 2017
het verschil tussen customer experience en user experience

Over het verschil tussen UX & CX en de ambassadeurs van je bedrijf

Vandaag zoeken consumenten naar merken met een goede user experience. Of bedoelen we customer experience? Of beide? Deze begrippen worden vaak kriskras door elkaar gebruikt, zonder dat de inhoud ervan […]
28 November, 2017
research & development rond de praktische toepassing van chatbots

Hoe je op korte tijd en met een beetje creativiteit de efficiëntie van een organisatie verhoogt

Chatbots zijn hot, toch weten bedrijven niet altijd waarvoor ze deze nieuwe technologie kunnen gebruiken. Daarom stelde ik intern een R&D-project voor rond de praktische toepassingen van chatbots. Dat idee […]
Contacteer ons