Ons Web Team liet zich opnieuw van zijn beste kant zien voor enkele oude bekenden en nieuwkomers. Ander likje verf of volledige opzet: onderstaande 4 WordPress-projecten zien er helemaal fresh & shining uit. Let’s go met die digitale groei!
Lancering Ops.Dev & Meta4ce
Ops.dev & Meta4ce zijn twee gloednieuwe bedrijven die beiden onder de Blacksmiths groep vallen. BlackSmiths ondersteunt andere bedrijven met zeer brede diensten: van hulp bij offertes en aanbestedingen tot digitale architectuur, data science, DevOps, toekomst van cyber security en financieel advies. Ze kenden een enorme groei de voorbije jaren en besloten daarom twee sub-brands te lanceren.
Of RMDY dan even die merken wilde branden en meteen ook de Blacksmiths-website onder handen wilden nemen? Ja hoor! Want dat was de vraag: 3 brands, 3 huisstijlen en 3 websites. Kunnen we!
Aan de slag
“Start with why”, geloven we. En dus vroegen we eerst naar het doel van de websites. Want zomaar ‘online zijn om online te zijn’, daar doen we niet aan mee. Voor zowel Ops.dev als Meta4ce is het belangrijkste doel als startend bedrijf het aantrekken van nieuwe werknemers én nieuwe leads. Vanuit die insteek startten we ons proces:
- Concurrentie-analyse maken
- Persona’s creëren voor de juiste doelgroep
- Mogelijke problemen van potentiële leads definiëren
- De oplossingen voor die problemen linken aan de verschillende services
- De voordelen van de services zorgvuldig uiteenzetten
Op basis daarvan tekenden we wireframes uit die later werden vertaald naar UX design. We kozen ervoor om lichte en donkere blokken af te wisselen en subtiele kleuraccenten te leggen.
Met het design in het ene hand en de content in de andere, gingen onze developers aan de slag in WordPress. Beide websites kregen een op maat gemaakt design dat werd omgezet naar een herbruikbare blokkendoos. Zo is het in de toekomst gemakkelijk om zelf componenten toe te voegen aan de website.
Het resultaat zijn twee frisse ontwerpen met subtiele micro-animaties die de missie, visie en diensten toelichten van beide sub-brands. De website van BlackSmiths zelf komt later nog live. #staytuned
Verheldering voor Nimbuz
Nimbuz linkt de juiste vraag van de klant aan het juiste bedrijf binnen De Cronos Groep. Dat doen ze sinds 2020 om zo de klant te ontzorgen in een strategische aanpak voor hun digitale uitdagingen. Dat was alleen niet helemaal duidelijk op hun initiële website, en dus RMDY to the rescue voor rework!
Het doel? Een helder verhaal brengen door diensten, het team en klantsuccessen in de kijker te zetten.
Hoe we dat deden? Door eerst een UX en content oefening te maken. Wat is de boodschap van Nimbuz? Welke identiteit hangt daaraan vast en welke diensten staan centraal? Door te focussen op de USP’s (unique selling points) en die in korte punten op te lijsten maak je de boodschap al een pak duidelijker. Door daar visueel in het design ook op de focussen, maak je het hele verhaal toegankelijker voor de bezoeker. Ook hier ontwikkelden we bovenop het WP-platform waarbij een op maat gemaakt ontwerp werd omgezet naar een website die klare taal spreekt in een fris en modern jasje.
Nieuwe verpakking voor The Flow
In mei 2020 lanceerden we de website voor het gloednieuwe The Flow. Ze ondersteunen andere organisaties in het optimaliseren van een digitale flow. Door het razendsnelle succes en de groei de laatste jaren, waren ze toe aan een nieuwe websiteverpakking. Eentje dat bij het ondertussen nieuwe en grote team hoort en de nieuwe dynamiek dat daarmee gepaard gaat.
Zo gevraagd, zo gedaan. Nog een extra review van de copy, het strakker trekken van het kleurgebruik en vooral: het team zelf centraal zetten door foto’s toe te voegen!
Oordeel vooral zelf 👇