Komrads, geen vrienden van Black Friday

“Black Friday is een artificiële dag, gemaakt om e-commerce op te pompen”, dixit Mark Vandevelde, oprichter van Komrads. Het bekende schoenenmerk is namelijk al een aantal jaar op missie om van de wereld een betere plek te maken, schoen voor schoen. Daarom besloten ze dit jaar niet mee te doen aan Black Friday onder het motto “Get your Komrads dirty and the planet clean!”. Wat die actie inhield en hoe ze daarvoor beroep deden op ons Digital Marketing Team, lees je hieronder.


Komrads ten voeten uit

“Toen we in de sneaker industrie terechtkwamen, merkten we dat het de tweede meest vervuilende industrie ter wereld was. Dat heeft ons aangezet tot nadenken, want we willen namelijk streven naar een no-waste planet for future generations.” antwoordde Mark Vandevelde toen we hem vroegen naar de missie van Komrads. Die ambitie zetten ze kracht bij door van Komrads een duurzaam merk te maken, waarbij ze schoenen fabriceren van gerecycleerde materialen.

Get your Komrads dirty

Omdat Komrads gelooft in duurzame oplossingen voor toekomstige generaties besloten ze niet mee te springen op de commerciĂ«le kar van Black Friday. In de plaats daarvan willen ze bewustzijn creĂ«ren bij hun klanten. Zo kwamen ze op het idee van een andere Black Friday-actie. “We gaan die dag enkel en alleen een vuilzak en een paar rubberen handschoenen verkopen en de mensen aanzetten om hun straat, buurt of omgeving op te ruimen onder het motto: Get your Komrads dirty and the planet clean.” 

Black Friday video

Om die boodschap zo breed mogelijk uit te dragen, deden ze beroep op ons Digital Marketing Team. In onderling overleg werd het storyboard voor een promotievideo afgeklopt. Zowel de preproductie als montage werd door onze content creators op zich genomen. Dat resulteerde in een korte promovideo voor social media en een iets langere die op de website van Komrads staat. 

Het resultaat zie je hier!