Een digitale werkplek voor iedereen dankzij eVri

Stel je voor… een digitale werkplek toegankelijk voor iedere werknemer, altijd en overal.  Ondernemers Katia Beullens van 2commit en Lieven Van de Walle van Shiftz slaan de handen in elkaar en lanceren eVri: een bedrijf dat organisaties ondersteunt in hun transformatie naar een moderne, digitale werkplek.Voor de branding, huisstijl, website en marketing klopt het duo aan bij onze contentstrategen en UX-designers. Toeval? Helemaal niet, want 2commit en Shiftz zijn reeds lange tijd klant aan huis. Hoe wij aan de slag gingen met dit nieuwe concept? Dat lees je hieronder!


RMDY Refcase eVri_header

Oude bekenden

De diensten van technologiebedrijven Shiftz en 2commit sluiten naadloos op elkaar aan. Terwijl Shiftz bedrijven helpt met hun digitale werkplek op technisch vlak, meer concreet op vlak van infrastructuur en desktopvirtualisatie, heeft 2commit alle softwarekennis in huis om moderne webapplicaties te bouwen op die moderne infrastructuur. Kortom: een match made in heaven, zeker als je weet dat beide partijen Microsoft partner zijn.

Katia en Lieven werkten reeds geruime tijd samen. Eerder dit jaar hebben ze beslist om deze samenwerking te concretiseren en kloppen ze bij RMDY aan met een nieuw idee.

Krachten gebundeld in een nieuw initiatief

Samen willen ze het idee van de digitale werkplek breder trekken en zowel technische als niet-technische doelgroepen aanspreken. Einddoel? Gebruiksgemak en technologie verenigen om zo in te spelen op een steeds veranderende werkomgeving. Hoe dat er precies zal uitzien, daar helpen onze contentstrategen een handje mee.

“Wij werken al lang samen en begrijpen elkaar heel goed. Mieke van RMDY voelde perfect aan welke weg wij wilden inslaan, dat helpt bij een vlotte samenwerking en resultaat.”

Katia Beullens, managing partner, 2commit.

Een workshop – zoals we normaal met een project van start gaan – is dus deze keer niet nodig. We starten meteen met de hamvraag: hoe zien Katia en Lieven hun concept? Het is al snel duidelijk dat de gebruiker centraal staat in hun verhaal, een gebruiker die zowel technisch als niet-technisch onderlegd kan zijn. Omdat gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voorop staan, mag de website en huisstijl niet te bombastisch zijn en ook de content moet een goede balans bewandelen.

Brand identity

We gaan aan de slag. We brainstormen over de dualiteit tussen twee persona’s – technische en niet-technische gebruikers van de digitale werkplek – en laten onze creativiteit vloeien voor een gepaste naam.

RMDY Refcase eVri_Brand identity
Het nieuwe logo van eVri

Het is even zoeken, maar in de pool van namen komt “eVri” uiteindelijk naar boven, een afgeleide van het Engelse ‘every’. “De naam paste perfect bij het concept dat we voor ogen hadden: een werkplek voor iedereen (everyone), overal (everywhere) en op elk tijdstip (everywhen).”, vertelt Katia enthousiast.

Op onze vraag, creëren Katia en Lieven een moodboard: een verzameling van kleuren, patronen en branding die zij voor ogen hebben voor hun nieuwe concept. Katia: “2commit en Shiftz hebben beiden blauw als hoofdkleur in hun branding, we wilden voor eVri dus iets heel anders. We kozen voor een zachte tint van de hippe koraalkleur om onze website toegankelijk te houden.”

Met het moodboard naast onze zijde en onze contentstrategische pet op, tekenen we de eerste wireframes uit. Onze designer bekijkt het ontwerp vanuit een UX (user experience) standpunt en giet er alvast zijn voorgestelde kleurensausje over heen. Het eerste prototype wordt goedgekeurd, nu vliegen we er echt in!

De UX-designer werkt vervolgens de website verder uit door alle componenten vorm te geven met de juiste styling, in wisselwerking met onze contentstrateeg en copywriter die ondertussen aan het schrijven is geslagen. Een werkmethode die steevast vruchten afwerpt! Ook het logo nemen we voor onze rekening.

Op de homepage voorzien we een interactieve slider die beide persona’s representeert, het resultaat van onze brainstorm. Deze slider sleep je van links naar rechts, van werkgever naar werknemer, waardoor content op maat van de persona getoond wordt. De perfecte visualisering van de beoogde dualiteit tussen de technische en niet-technische doelgroep.

Katia: “Ik vond het uitdagend om de dualiteit van ons verhaal goed te brengen. We moesten zeker zijn dat het niet te simpel is voor de technische profielen en niet te complex voor de niet-technische profielen. Die balans was moeilijk te vinden in het begin, maar RMDY heeft dat goed opgepakt en uitgewerkt.”

RMDY Refcase eVri_homepage: een digitale werkplek
De nieuwe homepage van eVri

Werkplekken op maat

Om de verschillende technologieën en mogelijkheden achter de digitale werkplek te demonstreren, zet eVri in op workshops op maat van bedrijven.

“Met de workshops geven – en krijgen – we een beter inzicht in de bedrijfsnoden op vlak van de digitale werkomgeving. We sensibiliseren vooral over wat er allemaal mogelijk is. Na de workshops kunnen bedrijven zelf aan de slag, of bij ons in traject- of projectmodus starten. De keuze is geheel aan het bedrijf.”, vertelt Katia.

Heel wat technische workshops werden overgenomen van het Shiftz en 2commit-aanbod en door onze contentexpert opnieuw gemapt op de doelgroepen van eVri. Daarnaast zijn er ook niet-technische workshops toegevoegd voor de eindgebruiker (werknemer) zoals ‘Communication en Collaboration’ en ‘Mijn Werkplekadvies’. We zorgen er dus voor dat de dualiteit tussen de twee persona’s overal terug te vinden is.

Werkplekchecker

Maar het grootste uithangbord van eVri is de Werkplekchecker, het online marketingvehicle.

“In de Werkplekchecker stellen we een aantal gerichte vragen aan de werknemer of werkgever, zo krijgen wij een duidelijk zicht op de behoeftes en problemen. Met de score die uit de vragenlijst komt, gaan wij aan de slag.”, vertelt Katia. Onze contentstrategen ontwerpen mee de Werkplekchecker en gieten alle vragen in Typeform. Achterliggend wordt aan elke vraag een bijhorende score gekoppeld en via e-mail automation wordt het hele ding custom opgezet.

“Wanneer we de resultaten binnen krijgen, formuleren we een op maat gemaakt advies en proberen al een aantal quick wins mee te geven, iets wat je meteen kan implementeren. Die Werkplekchecker en het advies is gratis, de oplossingen die we bieden kan de klant via een vervolgtraject aankopen en (laten) implementeren.”, vertelt Katia.

Een digitale werkplek voor eVri Voorbeeld Werkplekchecker
De werkplekchecker van eVri

Technisch behapbaar en op maat

Ook op technisch vlak verloopt alles vlot. De website bouwen we met ons eigen WordPress framework. We werken met verschillende custom componenten waarbij we gebruik maken van een stevige standaard HTML, CSS en PHP om het geheel dynamisch te maken. Deze opzet zorgt ervoor dat de slider op de homepage vlotjes schuift en workshops eenvoudig toe te voegen of aan te passen zijn. Nieuwe workshops laden ook steeds automatisch in op de homepage en de bijpassende inschrijfformulieren worden semi-automatisch toegevoegd zodat het werk beperkt blijft.

Enkel aan de performantie is het even sleutelen, maar dat obstakel is gelukkig snel van de baan.

De toekomst na lancering

De website ligt er, de content staat op punt. Nu zijn we klaar voor de lancering in de wijde wereld! Om eVri de nodige aandacht te geven, maken we een lanceringskaartje en voorzien we begeleidende social media posts voor de eerste maanden na de launch. En dat valt allemaal in de smaak!

“Ik heb al veel complimenten gekregen over de website en ben zelf ook erg blij met het resultaat, het zat er boenk op. Maar we staan niet stil: ik heb nu al een hoop ideeën om onze aanpak te verfijnen, de website te optimaliseren en eVri uit te breiden. De markt evolueert constant dus we zullen er blijvend op inspelen want de technologische en persoonlijke noden veranderen voortdurend.  Als we in de toekomst de bestaande muur kunnen slopen tussen technische en niet-technische profielen in één bedrijf, dan zijn we al heel tevreden. Dat ze elkaar beter begrijpen en dat wij daarin kunnen helpen met onze aanpak. Wanneer we digitale uitbreidingen voor ons merk willen doen, komen we zeker weer langs!”

Katia Beullens, managing partner, 2commit.