Digital marketing voor 45 Degrees: van engagement naar partnership.

– DIGITAL MARKETING

Naast het creëren van digitale oplossingen, schrijven we ook digital marketingstrategieën. Dat gaat van content- en social mediastrategie tot SEO/SEA en data rapportage. Dat doen we ondertussen voor +10 bedrijven, maar 45 Degrees was een van onze eerste Digital Marketing (DM)-klanten. Anderhalf jaar na de start van het traject, mochten ze dankzij de strategie al 5 nieuwe werknemers verwelkomen. Hoe precies? Dat ontdek je hieronder.

digital marketing campagne: analytics

De club cloud architects van 45 Degrees houdt zich bezig met de innovatieve transformatie van bedrijven, waarbij de overstap naar de cloud die reis vergemakkelijkt. Ze richten zich vooral op het strategische verhaal, waarbij ze vanaf het begin mee aan de tafel van de klant zitten. Om hun boodschap tot bij hun (potentiële) klanten te krijgen, kwamen ze bij ons aankloppen. Want hoe communiceer je die boodschap, waar doe je dat en welke resultaten mag je verwachten 

Ons Digital Marketing team ging aan de slag met: 

  • Creëren van tone of voice en merkidentiteit
  • Definiëren van belangrijkste doelstellingen
  • Opzetten contentstrategie
  • Starten van videocontent

Voor we actie ondernemen, starten we altijd met een intake om de klant te leren kennen. Uit dat gesprek met 45 Degrees haalden we de “WHY-HOW-WHO-WHAT” en bepaalden we een tone of voice. Daarna startten we met een contentstrategie van 2 posts per week, met als hoofddoel het ondersteunen van recruitment en employer branding.

Diederik Wyffels, Managing Partner 45 Degrees:

“We zijn erg blij met de resultaten en hoe RMDY onze digitale marketingstrategie aanpakt. We vertrouwen ze volledig omdat we niet in een klantrelatie zitten maar in een partnership.”

Creative first, data driven

Wij werken vanuit het principe ‘Creative first, Data driven’: we vertrekken altijd vanuit het verhaal van de klant, maar meten wat we doen en sturen bij indien nodig. Elk DM-project start daarom met een duidelijke roadmap die de basis legt voor de contentstrategie. Vervolgens winnen we vertrouwen via onze vaste contentpakketten om uiteindelijk autonoom voor de klant te werken.

stappen van creative first approach engels

See, think, do, care

Omdat wij niet zomaar wat doen, werken we op basis van een algemeen marketingmodel ‘SEE-THINK-DO-CARE’. Dit model is een raamwerk met vier stappen om het gedrag van consumenten te begrijpen en te analyseren. Deze stappen gidsen je doorheen het proces van een relatie opbouwen tussen je merk en de doelgroep. Daarbij is het cruciaal om de juiste verwachtingen te stellen en de resultaten juist te interpreteren. Door het klanttraject te begrijpen en te weten waar de klant zich in het proces bevindt, creëren we gerichte marketingstrategieën verbeteren we de algemene marketinginspanningen.

Digital Marketing campagne funnel See think do care

De resultaten

Het doel van 45 Degrees was om in te zetten op recruitment en hun visibiliteit te verhogen. Die doelstellingen haalden we vlotjes: 5 nieuwe werknemers in dienst en een groei van 26% nieuwe volgers.

Toch waren er voldoende uitdagingen. 45 Degrees zit in een nichemarkt en de content was dan ook rond technische onderwerpen. Dat is niet gemakkelijk om te vertellen. Daarom kozen we ervoor om de storytelling heel metaforisch en verhalend te maken en veel te laten zien. We hebben ook ingezet op videoformats die best goed scoorden! Zo was het gemiddelde aantal views op video posts 94% hoger dan op gewone posts.

Waardevol partnership

Toen ons traject met 45 Degrees startte in juli 2021 was dat met twee grote doelstellingen voor ogen. Ondertussen maken we nog steeds content voor hen, waarbij we telkens de focus verleggen naar hun noden. Van social posts tot long copy blogs en “45 seconds”-video’s om hun team voor te stellen: ons partnership is er eentje van wederzijds vertrouwen geworden, en dat is net wat dit zo waardevol maakt!

Ook aan de slag met digital marketing?
Check onze pakketten.

Of stuur ons een mailtje en
let’s talk

RMDY NV
Veldkant 35A
2550 Kontich

T: +32 3 450 86 42
E: info@rmdy.be