We make you Grow & Glow, oftewel: RMDY is de digitale groeipartner die inspeelt op de noden van jouw bedrijf en meteen voor tastbare impact zorgt. Dat bewezen we bij een premium keukenbouwer die hun unieke aanbod voor een groter publiek wilde etaleren. In deze case study ontdek je hoe we hen hielpen om hun digitale aanwezigheid te versterken en te optimaliseren. Zo tonen we dat we als digitale groeipartner niet alleen impactvolle resultaten behalen, maar ook duurzame relaties opbouwen.
Lees verder en ontdek aan de hand van een concreet voorbeeld hoe we ook jouw bedrijf kunnen laten groeien door innovatieve digitale strategieën.
Aan tafel met de klant
Een gerenommeerd merk in de keukenbranche, bekend om hun architecturale keukens, benaderde ons met een duidelijke vraag: “Hoe kunnen we onze zichtbaarheid vergroten en onze consumenten digitaal activeren?” Hun doel was namelijk duidelijk: merkbekendheid versterken en hun indrukwekkende showroombeleving vertalen naar een krachtige online ervaring. De essentie van hun aanbod valt het best te ervaren in hun toonzaal. Maar hoe vertaal je die kern naar een digitaal medium dat de juiste mensen aanspreekt en tegelijkertijd naamsbekendheid vergroot?
Grow – onze oplossing
Gelukkig is er voor elke nood ook een oplossing op maat. En de truc om altijd het juiste antwoord te vinden, is door de juiste vragen te stellen. Zo startte onze aanpak met een passende Design Thinking workshop, waarin we de originele kernvraag aangescherpten en onderverdeelden in drie focusgebieden:
Buyer persona’s
Wie zijn de belangrijkste consumenten voor het merk? En hoe kunnen we die doelgroep opdelen in herkenbare user profiles? Door goed te onderzoeken wie je wil aanspreken, weet je ook beter wat je wil zeggen.
Value proposition
Welke unieke waarde biedt het merk aan deze consumenten? Welke informatie is essentieel voor jouw doelgroep, of welk probleem lost jouw aanbod op bij de gebruiker? Door goed te weten wat je waard bent, krijgt jouw boodschap vanzelf concreet vorm.
Digitale touchpoints
Hoe kunnen we deze waarde tot slot digitaal communiceren? Door te weten wie je op welke manier aanspreekt, is het enkel nog kwestie van de juiste touchpoints in te vullen om jouw klant daadwerkelijk te bereiken.
Het antwoord op deze vragen lag aan de basis van een high-level content- en digital marketingstrategie die zich richtte op het vergroten van de merkvisibiliteit en het versterken van de online merkbeleving. Zo kozen we als digitale groeipartner voor een nieuw Instagramconcept en introduceerden we een volledig puzzle grid om een samenhangende en visueel indrukwekkende merkervaring te creëren. Daarnaast zetten we gerichte Google en Meta advertenties op om de zichtbaarheid buiten de organische doelgroep verder te verhogen en conversies te stimuleren. In dit geval, ging het specifiek om aanvragen voor een bezoek in de showroom.
Glow – indruk met impact
De resultaten spraken voor zich, want binnen enkele maanden zagen we al een aanzienlijke groei in zowel organische als betaalde interacties en – als gevolg – meer aanvragen voor een bezoek in de showroom:
Door doelgericht te adverteren en de juiste hashtags te researchen, zagen we een toename van 54% in bereik onder volgers en een indrukwekkende 313% stijging bij niet-volgers. Daarnaast pasten we ook de call to actions aan om bezoekers naar de juiste plekken te leiden. Dat leidde tot een consistente toename in profielbezoeken en doorkliks naar de website waarmee we de merkperceptie verhoogden;
Google Ads
Het aantal conversies verdubbelde, terwijl de kosten per conversie met 50% werden verlaagd ten opzichte van eerdere campagnes. Hiermee droegen we bij aan de initiële nood om via de digitale kanalen van de klant, meer bezoeken in de toonzaal te boeken.
Meta Ads
Onze advertenties leverden een uitzonderlijke doorklikratio (CTR) van 1,72% – 2,07%, wat ruim boven de benchmark zit. Zo zorgden we door verschillende touchpoints voor digitale interesse in onze klant.
Mooie cijfers, maar wat betekenen ze? Voor een correcte inschatting van onze impact kijken we terug naar de initiële noden van de klant: merkbekendheid en beleving. Het vernieuwde Instagramconcept vertaalde de toonzaalbeleving naar een digitale drager.
Daarnaast brachten we met doelgerichte advertenties zowel bestaande volgers als een volledig nieuw doelpubliek naar de juiste kanalen. Zo bouwen we simultaan aan bekendheid én beleving. Daarnaast werkten we onze ads bij in lijn met de juiste keywords, waardoor we een groot verschil zagen met voorgaande advertenties. Zo onderscheiden we ons door niet enkel de juiste acties te stellen, maar ze ook kritisch te analyseren en – waar nodig – optimaliseren.
Onze toekomst als digitale groeipartner
Door deze gunstige eerste resultaten, merkten we dat onze samenwerking met de klant blijft groeien. Terwijl we verder optimaliseren op basis van data en feedback, breiden we vervolgens hun digitale aanwezigheid verder uit naar nieuwe kanalen en nieuwe doelgroepen. In lijn met het Instagramconcept, trekken we de merkbeleving door naar andere kanalen zoals Facebook en een nieuwsbrief op maat van de verschillende doelgroepen. Daarnaast wordt ook Zuid-Nederland toegevoegd aan de Google ads als interessante regio. Tot slot richten we ons op het finetunen van de Instagram-strategie met nieuwe visuals, reels en gerichte contentcampagnes die de doelgroep nog beter aanspreken.
#weareRMDY
Deze case toont goed aan hoe RMDY zich positioneert als een betrouwbare en innovatieve partner in digitale marketing. Door nauw samen te werken met de klant en diepgaande analyses te combineren met creatieve strategieën, hebben we niet alleen de zichtbaarheid van onze klant vergroot, maar ook hun digitale groei veiliggesteld.
Ben je benieuwd hoe we jouw bedrijf op maat van jouw noden kunnen ondersteunen in je digitale transformatie? Laten we samen de mogelijkheden verkennen.